A l'hivern tanquem...Tornem el primer diumenge de març 2019

Jardí Botànic Històric
Avda Muntanyans s/n darrera MNAC
de 11h a 14h

La Jugatecambiental té lloc al Jardí Botànic Històric els diumenges al matí des del primer diumenge de Març fins al darrer diumenge de Novembre.

A la jugateca hi trobareu un punt d'informació, sobre l'AAJBB, sobre  les activitats que es realitzen al llarg de l'any, al JBH, al JBB jardí Botànic, al Museu Blau MCNB i  a l'Àrea metropolitana, en altres parcs i jardins de la ciutat.

Hi ha també un espai d'activitat lliure, per pintar, per fer jocs amb la família, per jugar a punteria, per endevinar...

i de 12,30h a 14h una activitat dirigida, temàtica per a cada diumenge. Plantar l'hort, recollir fruits de l'hort, fer pluviòmetres, fer paper reciclat, menjadores d'ocells, herbaris, hotels d'insectes,  i moltes coses més, cada diumenge una diferent.

Tot això fa possible que famílies amb pares i nens puguin participar d'una matinal engrescadora per conèixer l'hort de la masia i el món de les plantes. (no cal inscripció)

Vine a passar una estona agradable el diumenge...

Podeu trobar més informació sobre les jugatecambiental que es fan també en altres parcs i jardins de l'Àrea metropolitana fent click aquí

Col.labora:

Calendari Jugateca 2018 (Setembre a Novembre)

Horari: Els diumenges de 10.30 a 13.30 h

Inici Jugatecambiental...

Espai de joc lliure per als més petits

Activitats guiades a les 12h

16 setembre     Quadre fulles seques

23 setembre     Molinet de vent (PMES)

30 setembre     Fem menjadores d’ocells

7 octubre          Paper reciclat

14 octubre        Descobrim les escorces dels arbres

21 octubre        Planta’t tardor (activitat al Jardí Botànic)

28 octubre        Un habitat al teu balcó (MCNB)

4 novembre      Fem un herbari. Aprenent de botànic

17 juny     Fem un punt de llibre amb flors

Tanquem per Vacances....Tornem el 16 de setembre

25 novembre. Joc dels sentits

Últim dia de jugatecambiental, farem servir els sentits per descobrir elements del bosc i l'hort.

18 Novembre caixes niu

Avui ha plogut força, han vingut molts pocs nens. hem fet els mòbils d'ocells i caixes niu i hem explicat per a què serveixen les caixes niu. No hem pogut anar a veure les que hi ha al jardí degut a la pluja.

11 Novembre Un tres en ratlla de llavors

Avui ha fet bon dia i han vingut molts nens i nens a la jugateca. Hem fet una activitat de fer un tres en ratlles sobre l'hort, els fruits i les llavors.

4 de novembre  Aprenents de botànic fem un herbari

Molts nens i nenes més de 20...els mes grans han fet premses d'herbari i els més petits han fet quadres amb fulles seques. Molt bon dia i molt divertit...

28 d'octubre  Hotels d'insectes un habitat al balcó

Avui ha plogut molt...hem obert la jugateca interior una estona, molts pocs nens...de fet hem tancat la jugateca a les 12h perquè ja no venia ningú. tardor d'aigua...

21 d'octubre Festa del planta't al Botànic

A la festa del plantat, hem organitzat un taller de plantació de diferents llavors, hem muntat una parada de promoció de l'associació i hem posat la jugateca al prat de l'Institut, amb molts jocs i un taller per fer un bolet d'origami...ha vingut moolta gent.

14 d'octubre Planter de llavors

Avui han vingut molts nens i nenes feia bon dia i hem fet un planter amb llavors, aprofitant unes oueres que van sobrar del dia de les menjadores d'ocells...

7 d'octubre Fem paper reciclat

Aquest diumenge s'ha despertat plujós, havíem de fer paper reciclat però no ha estat possible. Els pocs nens que han vingut han fet activitats d'interior. hem sembrat unes llavors i dibuixat uns ocells...

30 de setembre Menjadores d'ocells

Aquest diumenge han vingut força nens i nenes a la jugateca i hem fet menjadores per ocells amb oueres i amb mill.

23 de setembre Dibuixem escorces dels arbres

Aquest dia vàrem dibuixar les escorces del arbres, per aprendre com són quina textura tenen, color i per a què serveixen...

16 de setembre comencem de nou la Jugatecambiental

Tot i començar amb pluja avui hem fet un taller de decoració de fulles seques, molt divertit. han vingut pocs nens i nenes però ha estat molt bé. la cursa de la Mercè també ha dificultat l'arribada al jardí.

Tanquem per vacances, tornem el 16 de setembre

17 juny Fem punts de llibre

Avui darrer dia de la jugateca, fem punts de llibre amb els colors del nostre hort, pètals i fulles de tots colors...

10 juny Els ocells del jardí

Avui observem els ocells del jardí i aprenem com viuen i quins hi han, amb una guia i un taller de mòbil d'ocells

3 juny

Plou, mal temps, no podem fer les activitats previstes. Molt poca participació a la jugateca...Aquesta primavera ja ha passat alguns cops...any de pluges que fan créixer el nostre hort.

27 maig Fem rellotges de sol

Avui fa bon dia, aprofitem a fer rellotges de sol, per saber l'hora tpt mirant la posició del sol...

20 maig  Hotels d'insectes

Amb unes canyes i un tub de plàstic fabriquem hotels d'insectes per al nostre jardí o la nostra terrassa.

13 maig Festa Planta't al Botànic

Amb una gran participació vàrem proposar un cop més la jugateca al prat de l'IBB, a la vegdaa aquest any vàrem fer un taller de plantació de llavors en el recorregut.

6 Maig Festa infantil celebració 25 anys

En notiu dels 25 anys de l'aajbb, vàrem celebrar la primera festa del parc, amb tallers, animació i jocs, però la pluja d'aquesta primavera ens va espatllar una mica el plantejament inicial. Es van suspendre les propostes a l'exterior i vàrem poder gaudir de les activitats interiors, un pica pica per tots i uns quants tallers de manualitats. Van participar uns 15 nens amb els seus pares i amics...

29 Abril

El temps no ens acompanya plou...molt poca participació a la jugateca. No podem fer les activitats previstes...

22 Abril Bioblitz al jardí Botànic històric

El passat dia 21 va tenir lloc les jornades de biodiversitat del Bioblitz. A la jugateca vàrem oferir un espai de joc lliure i un taller de punts de llibre de Sant Jordi. van venir moltes famílies i molts nens i nenes del Bioblitz van aprofitar l'espai de la jugateca per a jugar i gaudir del jardí.

15 abril

Avui ha vingut molta gent a la jugateca, més de 50 persones han gaudit de l'espai al voltant de la masia del JBH. Uns 10 participants al taller del jardí sensorial amb els seus pares i molts nens i nenes a l'espai de joc.

8 abril

Avui no hem obert...no ha part de ploure. A més hi havia la cursa del Corte inglés i era molt complicat arribar al Jardí.

1 abril

Avui a la jugateca hem fabricat regles de Christen, que serveixen per mesurar l'alçada dels arbres. Hem mesurat  alguns arbres del JBH.

25 març

Avui ha fet mal dia, han vingut pocs nens a la jugateca, hem fet alguns tallers de sembra de llavors i uns ocells de mòbils. Costava molt arribar hi havia la Volta ciclista a Catalunya fent una etapa a Montjuïc. Arribar al Jardí era realment difícil. Havíem de fer un taller de cistelleria però al final s'ha anulat.

18 març

Avui hem fabricat pluviòmetres amb tots els participants a la Jugateca del diumenge.

11 març

Avui hem descobert els arbres del jardí, hem après quins arbres hi han.

4 març

Avui hem fet un joc sobre l'hort de la masia i amb un planter que teniem d'enciams cada participant s'ha endut un hortet a casa. En ser 1er diumenge de mes s'ha fet la visita guiada al JBH, guiats per la Montse Main, han participat unes 35 persones.

25 febrer

Finalment ha fet molt bon dia i a la jugateca han vingut molts visitants. Tot i que la majoria de nens i nenes eren molt petits, amb la qual cosa han pogut fer el taller dels núvols molt pocs nens. Han participat de la jugateca uns 20 nens i 50 adults

18 de febrer

Primer dia de la jugateca el bon temps ha acompanyat i han passat per el jardí força persones. Hem obert l'espi de joc lliure i hem fet un taller de planter d'enciams. Han participat uns 12 nens i nenes al taller i 22 adults han visitat la jugateca, un total de 34 persones

Activitats per als propers dies...

Consulteu properament aqui totes les activitats de l'AAJBB

Jugatecambiental a partir del mes de març, els dissabtes al JBH

Visita guiada al JBH tots els primers diumenges de mes

Visites autoguiades al Jardí Botànic de Barcelona

PROPERS VIATGES DE L'AAJBB

Si esteu interessats en viatges i jardins podeu consultar i les diferents propostes on us podeu inscriure.

Més informació també  a: Viatges Bomarzo

Visites

al Jardí Botànic de Barcelona

Si vols fer una visita guiada al Jardí Botànic, els guíes voluntaris de l'AAJBB t'acompanyaran...

al Jardí Botànic Històric

Visita el jardí Botànic Històric i descobreix el sot de la masia i l'hort etnobotànic que gestiona l'AAJBB.

Si vols fer una visita guiada, els guíes voluntaris de l'Associació d'Amics del Jardí Botànic t'acompanyaran...els primers diumenges de cada mes a les 12 h d'octubre a Juny.