JUGATECAMBIENTAL
Jardí Botànic Històric
Avda Muntanyans s/n darrera MNAC
de 11h a 14h

La Jugatecambiental té lloc al Jardí Botànic Històric els diumenges al matí des del primer diumenge de Març fins al darrer diumenge de Novembre.

A la jugateca hi trobareu un punt d'informació, sobre l'AAJBB, sobre  les activitats que es realitzen al llarg de l'any, al JBH, al JBB jardí Botànic, al Museu Blau MCNB i  a l'Àrea metropolitana, en altres parcs i jardins de la ciutat.

Hi ha també un espai d'activitat lliure, per pintar, per fer jocs amb la família, per jugar a punteria, per endevinar...

i de 12,30h a 14h una activitat dirigida, temàtica per a cada diumenge. Plantar l'hort, recollir fruits de l'hort, fer pluviòmetres, fer paper reciclat, menjadores d'ocells, herbaris, hotels d'insectes,  i moltes coses més, cada diumenge una diferent.

Tot això fa possible que famílies amb pares i nens puguin participar d'una matinal engrescadora per conèixer l'hort de la masia i el món de les plantes. (no cal inscripció)

Vine a passar una estona agradable el diumenge...

Podeu trobar més informació sobre les jugatecambiental que es fan també en altres parcs i jardins de l'Àrea metropolitana fent click aquí

Col.labora:

Calendari Jugateca 2017 (setembre-Novembre)

17/09/2017

22/10/2017 lliure
Quadres de fulles seques
29/10/2017

Descobrim les escorces dels arbres

05/11/2017 visita JBH
Fem un herbari-aprenent de botànic
12/11/2017
Tres en ratlla de llavors
19/11/2017
Qui viu a l'Estany  AMB
26/11/2017
Taller compostatge

Activitats que ja hem fet...

Inici Jugatecambiental...

5 març

Vine a fer un hort de 1m2: Fem planter

12 març

Descobrim els arbres del jardí:Medim els arbres

19març

Quin temps fa avui: Taller de pluviòmetres

26 març

Els ocells del jardí: Quins són ?

2 abril

Planta’t de primavera:

Vine a la festa del jardí botànic

9 abril

Qui viu a l’Estany : Activitat cicle AMB

23 abril

Contes al jardí

30 abril

Joc d’orientació: la brúixola i el mapa

7 maig

Els insectes: Fem un hotel d’insectes

14 maig

El jardí sensorial: El jardí dels sentits

21 maig

5 Novembre. Fem un herbari. Aprenent de botànic

22 Octubre. Fem quadres de fulles seques

15 Octubre Fem paper reciclat

Varem fer moltes fulles de paper reciclat a partir de restes de paper de diari, la pasta de paper, els marquets, la premsa...Van participar més de 12 nens i nenes amb les seves famílies. Van passar per al jugateca prop de 35 persones entre nens i adults. El dia va acompanyar molt.

8 Octubre. Festa del Planta't

1 d'Octubre. Fem menjadores d'ocells

Degut als esdeveniments del Referendum i a la pluja no ha estat possible obrir la Jugatecambiental del JBH

24 de setembre-La Mercè

Avui a la Jugateca han vingut uns dinamitzadors de La Vola i han fet uns tallers de molinets de vent. Han participat unes 7 famílies en el taller i prop de 7 famílies més han gaudit de l'espai de joc lliure.

17 de setembre

Avui hem començat de nou la jugatecambiental al JBH, amb uns tallers de punts de llibre amb colors de l'hort...

11 de juny

Ultim dia de la jugateca aquesta primavera, una activitat que van fer un equip del museu de ciències sobre les papallones va servir per a aprendre moltes coses als nens i nenes que van participar. L'activitat s'incloia dins de la proposta de la setmana de la Natura a la qual l'AAJBB ha participat almb la jugateca i els itineraris del JBB i JBH.

4 Juny Tallers amb energia solar...

Fer electricitat a partir del sol, escalfar l'aigua i cuinar... això i molt més en un matí que va començar plovent peri més tard va sortir el sol i van poder participar alguns nens i famílies que van comprendre com es pot obtenir l'energia útil a partir de l'aprofitament solar, unes pomes al forn, escalfar l'aigua i escoltar música...

28 de Maig Rellotges de sol...

Vàrem fer un petit taller de rellotges de sol. Els vam orientar al S i vàrem saber l'hora solar. Vam poder aprofitar per conèixer també el rellotge de sol que hi ha a la façana de la masia.

21 de Maig BIOBLITZ...

Avui hem fet el Bioblitz del MCNB. No hi ha hagut taller dirigit, només hem fet joc lliure ja que hi havia moltes activitats del bioblitz al jardí. Han parricipat 10 nens als jocs i els han acompanyat 12 pares i mares...

14 de Maig jardí sensorial...

A la jugateca avui hem fet una activitat per reconèixer el jardí sensorial del JBH. ha estat un èxit de participació de grans i petits...

7 de maig Fem hotels d'insectes...

Avui hem fet hotels d'insectes, amb l'ajuda d'un tub i unes canyes, hem preparat petits nius per insectes, per a les abelles solitàries que són importants per la polinització.

30 Abril Orientació...

Amb l'ajuda d'una brúixola hem amagat missatge i els hem retrobat. Dins de la màgia dels sots de la foixarda hem reconegut els punts cardinals i hem agafat diferents rumbs, amagant missatges i objectes.

23 Abril

Avui a la jugateca és Sant Jordi. Hem fet punts de llibre amb motius florals. També hem explicat la llegenda de Sant Jordi als nens i nenes que han passat per la jugateca.

Per setmana santa a la Jugatecambiental fem FESTA...

9 Abril. Qui viu a l'Estany

Avui els amics de Galanthus han vingut a la jugateca i amb uns caixes amb aigues i diferents amfibis, hem descobert qui viu a dins de l'Estany. han participat més de 60 persones al conjunt de l'activitat que ha estat molt interessant.

2 Abril. Festa del Planta't de Primavera al JBB

Molta gent ha participat aquest dia a la jugateca, instal.lada al prat de l'Institut Botànic en el Jardí Botànic de Barcelona, en motiu de la jornada Festiva del Planta't. A més de l'espai de joc lliure, els participants han fet menjadores d'ocells en motiu del lema "natura urbana". Més de 100 nens han fet el taller i molts han gaudit de l'espai de joc.

26 de març

El passat dia 26 a la jugateca van participar força famílies sobretot al joc lliure, ja que moltes venien amb nens molt petits. Vàrem fer un taller d'observació dels ocells del jardí, van participar 5 nens, que amb uns binocles havíen de reconèixer diferents figures d'ocells situats en alguns arbres, identificar-los i reconèixer-los en unes guies d'ocells.

19 de març

Avui a la jugateca han participat força families, 12 famílies amb nens petits que han gaudit d'una estona de joc lliure. Hi han 6 nens que han pogut fer el taller de pluviòmetres que estava previst. Amb ampolles de plàstic han après a mesurar l'aigua de pluja d'una manera molt  senzilla.

12 de març

Avui hem fet una activitat per conèixer els arbres del jardí i fer un taller de regles de Christen per a medir els arbres. Han participat força famílies però amb nens molt petits. L'accés a Montjuïc era molt complicat degut a la celebració de la marató de Barcelona. Amb tot unes 22 persones de diverses  famílies han participat dels jocs lliures de la jugateca uns 8 nens

El taller de regles de Cristhen s'ha pogut fer només amb 2 participants  ja que els altres  eren molt petits. Guardem part del el taller per a un altre dia...

5 de març

Avui hem començat la jugateca del 2017, el primer dia, han vingut poques famílies. Uns 14 participants han pogut iniciar el petit hort que tenim a la jugateca per als nens. Les moltes activitats que hi havia a la muntanya i la cursa de la magic line de St Joan de Deu feien dificil arribar al JBH. Amb tot hem fet una sembra de llavors de pastanaga, pesols, faves...i una bona estona de joc lliure a la jugateca. En ser diumenge primer de mes s'ha fet la visita guiada al jardí Botànic històric amb molt bona participació. Prop de 35 persones han fet el guiatge, recordant l'espai de la foixarda, la historia del JBH, les pedreres, l'antic jardí botànic i curiositats dels arbres que hi han.

Comencem la Jugateca ambiental 2017

Activitats per als propers dies...

Consulteu properament aqui totes les activitats de l'AAJBB

Jugatecambiental a partir del mes de març, els dissabtes al JBH

Visita guiada al JBH tots els primers diumenges de mes

Visites autoguiades al Jardí Botànic de Barcelona

PROPERS VIATGES DE L'AAJBB

Si esteu interessats en viatges i jardins podeu consultar i les diferents propostes on us podeu inscriure.

Més informació també  a: Viatges Bomarzo

Visites

al Jardí Botànic de Barcelona

Si vols fer una visita guiada al Jardí Botànic, els guíes voluntaris de l'AAJBB t'acompanyaran...

al Jardí Botànic Històric

Visita el jardí Botànic Històric i descobreix el sot de la masia i l'hort etnobotànic que gestiona l'AAJBB.

Si vols fer una visita guiada, els guíes voluntaris de l'Associació d'Amics del Jardí Botànic t'acompanyaran...els primers diumenges de cada mes a les 12 h d'octubre a Juny.